به گزارش گروه علمی پایگاه خبری تحلیلی «آسارا رسا»، به نقل از انگجت، «ریچارد هرمر»، دادستان کل انگلیس و ولز و مشاور حقوقی دولت در ایرلند شمالی، به کارکنان خود دستور داده است دیگر در شبکه اجتماعی «ایکس» پست منتشر نکنند.
بر اساس این گزارش، آخرین فعالیت رسمی این دفتر در «ایکس» به ۱۲ ژوئن بازمیگردد؛ در حالی که پیش از آن، این نهاد تقریباً بهصورت روزانه درباره برنامهها و اقدامات دولت در حوزههای مختلف اطلاعرسانی میکرد.
هرمر در سخنرانی اخیر خود با اشاره به اهمیت باقی ماندن انگلیس در کنوانسیون حقوق بشر اروپا، نسبت به نقش برخی جریانها در ایجاد شکاف اجتماعی هشدار داده و تأکید کرده بود که نباید اجازه داد گروههای کوچک و ثروتمند از فضای عمومی برای تشدید اختلافات استفاده کنند.
منابع آگاه میگویند تصمیم برای ترک عملی «ایکس» پس از ناآرامیهای اخیر در ساوتهمپتون و بلفاست گرفته شده است؛ رخدادهایی که بخشی از آن تحت تأثیر انتشار گسترده اطلاعات نادرست در فضای آنلاین تشدید شده است. به گفته مقامات عناصر سوءاستفادهگر از ایکس برای ایجاد تفرقه عمدی بین جوامع استفاده میکنند.
گزارشها همچنین حاکی است برخی محتوای جعلی و حسابهای افراطی در این پلتفرم، به انتشار اطلاعات نادرست درباره پروندههای جنایی و تحریک تنشهای اجتماعی دامن زدهاند.
اگرچه دفتر دادستانی انگلیس نخستین نهاد دولتی در این کشور نیست که ایکس را ترک کرده، اما برخی از نمایندگان زن پارلمان نیز پیشتر بهصورت فردی از این شبکه خارج شده بودند؛ آنهم پس از آنکه مشخص شد گروک به کاربران اجازه میدهد تصاویر نامناسب از زنان و کودکان واقعی در لباسهای نامتعارف تولید کنند.
منبع: فارس
انتهای خبر/
دیدگاهتان را بنویسید