سه شنبه / ۲ تیر / ۱۴۰۵ Tuesday / 23 June / 2026
×
منابع مطلع به رویترز گفتند بغداد و اسلام‌آباد برای انتقال نفت و LNG از خلیج فارس، مجوز و هماهنگی لازم را از ایران دریافت کرده‌اند.
رویترز: عراق و پاکستان مجوز عبور از تنگه را از ایران گرفتند

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «آسارا رسا»، منابع آگاه اعلام کردند عراق و پاکستان در بحبوحه تنش‌های خلیج فارس، توافق‌هایی با ایران برای انتقال نفت و گاز طبیعی مایع (LNG) از مسیر تنگه هرمز منعقد کرده‌اند؛ اقدامی که به گفته رویترز، نشان‌دهنده نقش و نفوذ ایران در مدیریت عبور انرژی از این گذرگاه راهبردی است.

رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داد پاکستان برای عبور محدود کشتی‌های حامل LNG از تنگه هرمز با ایران هماهنگی کرده و عراق نیز برای انتقال نفتکش‌های خود وارد رایزنی با تهران شده است.

در هفته‌های اخیر نیز گزارش‌هایی درباره عبور نفتکش‌ها و محموله‌های انرژی با هماهنگی ایران از تنگه هرمز منتشر شده بود؛ موضوعی که همزمان با افزایش تنش‌ها، بار دیگر اهمیت کنترل و امنیت این گذرگاه انرژی را برجسته کرده است.

منبع: فارس

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *