داود اسدی، فعال رسانهای در یادداشتی تحلیلی با اشاره به واردات ۲۲ میلیارد دلاری ایران از امارات در برابر صادرات ۸ میلیارد دلاری، نوشت: امارات در شرایط حساس امنیتی با در اختیار گذاشتن آسمان و سرزمین خود به آمریکا و اسرائیل، چهره واقعی خود را نشان داد و «شریک دزد» بود نه «رفیق قافله». وی تأکید کرد: ایران باید با فعالسازی کریدورهای شرقی (پاکستان، بنادر گوادر و کراچی) وابستگی به امارات را کاهش دهد.