سه شنبه / ۲ تیر / ۱۴۰۵ Tuesday / 23 June / 2026
×
صحن حضرت زینب (س) پس از ۱۰ سال تلاش ایرانیان برای توسعه حرم امام حسین (ع) هم‌زمان با میلاد عقیله بنی‌هاشم مهر امسال افتتاح می‌شود.
۱۱.۵ هزار متر به حرم امام حسین اضافه می‌شود

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آسارا رسا»، فاز نخست صحن حضرت زینب (س) در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) امسال افتتاح می‌شود. قائم مقام ستاد بازسازی عتبات مجید نامجو می‌گوید که «در ایام جنگ هم عملیات ساخت این صحن بدون وقفه انجام شد.»

احداث صحن حضرت زینب(س) از سال ۱۳۹۴ با مساحت پنج هکتار در محدوده خیابان‌های باب‌القبله، شهدا و جمهوری کربلا در دو بخش زیارتی و غیرزیارتی آغاز شد. این طرح طوری طراحی شده که از ساختمان فعلی حرم بلندتر نباشد. استادکاران ایرانی هم‌اکنون مشغول تکمیل ۳۰ هزار متر مربع کاشی‌کاری و ۱۲ هزار متر مربع سنگ‌کاری هستند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *