سه شنبه / ۲ تیر / ۱۴۰۵ Tuesday / 23 June / 2026
×
نمایندگان وزن‌های ۵۸- و ۷۴- کیلوگرم ایران با شکست رقیبان خود به مدال طلای رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا دست یافتند.
زندی و بختیاری دو طلای آسیایی دیگر برای ایران گرفتند

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «آسارا رسا»، در ادامه دومین روز از رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا در مغولستان، ابوالفضل زندی و امیرسینا بختیاری با شکست رقیبان خود صاحب مدال طلای آسیا شدند.

 

ابوالفضل زندی نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای جهان، پس از استراحت در دور نخست، مقابل محمدعلی از امارات در ۲ راند به برتری رسید. وی سپس مقابل محمد بسام از اردن با همین نتیجه پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز برابر اوتاجونوف از ازبکستان در ۲راند و با نتایج ۷ بر یک و ۴ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد. زندی در فینال نیز مقابل یانگ از کره جنوبی در ۲ راند و با نتایج ۱۵ بر ۲ و ۱۱ بر ۲ به پیروزی رسید و صاحب مدال طلای آسیا شد.

 

امیرسینا بختیاری نماینده وزن ۷۴- کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان، در دور نخست حریف خود از ویتنام را ۲ بر صفر شکست داد. وی سپس برابر طارق حمدی از عربستان در ۲ راند و با نتایج ۱۰ بر صفر و ۱۴ بر ۴ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. بختیاری در این مرحله نیز مقابل الدار بیریمبای از قزاقستان در ۲ راند و با نتایج ۱۵ بر ۱۳ و ۹ بر ۷ به برتری رسید و رهی فینال شد. بختیاری در فینال مقابل ژائوشان از چین به میدان رفت و در پایان در ۲ راند و با نتایج ۵ بر ۵ و ۲ بر ۲ به برتری رسید و صاحب مدال طلای آسیا شد.

 

پیش از این مهلا مومن‌زاده در ۴۹-؛ باران نعمتی در وزن ۷۳- کیلوگرم دختران و رادین زینالی در وزن ۷۴- کیلوگرم پسران با شکست مقایل رقیبان‌شان حذف شدند.

 

روز گذشته پنج‌شنبه نیز آرین سلیمی در وزن ۸۷+ کیلوگرم به مدال طلا رسید و یاسین ولی‌زاده در وزن ۵۴- کیلوگرم نقره گرفت.

 

مهدی رزمیان در وزن ۵۴- کیلوگرم مردان و معصومه رنجبر در ۴۶- و فاطمه احمدی در وزن ۷۳+ کیلوگرم بانوان نیز با شکست مقابل رقبای‌شان حذف شدند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *