سه شنبه / ۲ تیر / ۱۴۰۵ Tuesday / 23 June / 2026
×
تکواندو سنگین وزن ایران و دارنده مدال طلای المپیک پاریس، موفق شد مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا را از آن خود کند.
تکواندو قهرمانی آسیا؛ طلای سلیمی در ثانیه پایانی/ ولی‌زاده نقره گرفت

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «آسارا رسا»، بیست و هفتمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا از صبح امروز، با حضور ۳۳۸ تکواندوکار از ۳۱ کشور به میزبانی مغولستان و در شهر اولان‌باتور آغاز شد.

 

در روز نخست این پیکارها، تیم ایران پنج نماینده داشت که ثمره آن یک مدال طلا و یک نقره بود.

 

در وزن ۵۴- کیلوگرم مردان، یاسین ولی‌زاده مقابل پنک از سنگاپور، المشرف از عربستان، مهدی رزمیان دیگر نماینده ایران و جهانگیر خدابردیف از ازبکستان به برتری رسید و به فینال رسید. او در دیدار پایانی برابر جعفر الداوود از اردن در دو راند متوالی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

 

در وزن ۸۷+ کیلوگرم، آرین سلیمی دارنده مدال طلای المپیک برابر عبدالرحیموف از قرقیزستان، سوهایمی از مالزی و کانگ از کره جنوبی به پیروزی رسید و سزاورانه جواز حضور در فینال را کسب کرد.

 

آرین در فینال برابر مرات ماولونوف از ازبکستان قرار گرفت و راند اول را واگذار کرد، اما در راند دوم برنده شد. در راند سرنوشت‌ساز سوم کار تا ثانیه‌ پایانی با برتری ۱۰ بر ۹ حریف پیگیری می‌شد که نماینده شایسته ایران موفق شد با ضربه‌ای تماشایی به سه امتیاز دیگر دست یافته و مدال طلا را از آن خود کند.

 

معصومه رنجبر، فاطمه احمدی و مهدی رزمیان دیگر نمایندگان روز نخست ایران بودند که از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

 

فردا در روز دوم این پیکارها، تیم ایران پنج نماینده خواهد داشت.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *