سه شنبه / ۲ تیر / ۱۴۰۵ Tuesday / 23 June / 2026
×
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه می‌گوید که کشورهای مختلف با تماس‌های مکرر به دنبال کسب رضایت ایران برای عبور کشتی‌های خود از تنگه هرمز هستند.
تماس مکرر کشورهای مختلف با ایران برای عبور از تنگه هرمز

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «آسارا رسا»، «کشورهای مختلف در قالب تلکس و نامه با نگرانی و عجله درخواست می‌کنند کشتی‌هایشان از تنگه هرمز عبور کند». این را معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه حمید قنبری می‌گوید.

نخست وزیر ژاپن چندی پیش گفت که برای عبور نفتکش‌های خود از تنگه هرمز شخصا با رئیس‌جمهور پزشکیان تماس گرفته و درخواست خود را مطرح کرده است.

تردد تنگه هرمز در ماه جاری نسبت به ماه جنگ نصف شده و تنها کشتی‌هایی توان عبور دارند که از ایران مجوز بگیرند و از مسیر تعیین شده توسط سازمان بنادر عبور کنند.

با دنبال‌کردن صفحه اقتصادی خبرگزاری فارس در جریان آخرین تحولات اقتصادی ایران و جهان قرار بگیرید.

منبع: فارس

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *