به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «آسارا رسا»، به گزارش دویچه، اولانوف فوربورن، رئیس اتحادیه سیب زمینی در آلمان میگوید: « قیمت سیب زمینی ۷۰۰ درصد ( ۷ برابر) شده است، گرانی به خاطر کمبود نیست، سیب زمینی تا دلت بخواهد در بازار هست.
مسئله به چند هفته پیش بر میگردد زمانی که آمریکا و اسرائیل علیه ایران جنگ راه انداختند، اختلال رفت و آمد کشتیها در تنگه هرمز قیمت کود شیمیایی و آفتکشها را ۸۰ درصد بالا برد، و هزینه تولید زیادتر شد، اکنون کشاورزان محصولی را که به قیمت بسیار بالاتری تولید کردهاند حاضر نیستند ارزان بفروشند.
یک متخصص صنایع غذایی در آلمان میگوید: از گرانی کالا فقط مصرف کننده آسیب نمیبیند بلکه دامن این بحران تمام صنایع غذایی را هم گرفتار میکند و باید شاهد افزایش دومینووار در روزها و ماههای آتی در سایر محصولات باشیم.
منبع: فارس
انتهای خبر/
دیدگاهتان را بنویسید