به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «آسارا رسا»، در شرایطی که دشمن راههای مختلفی را برای رسیدن به اهداف خود علیه ایران امتحان میکند، برخی تحلیلها حاکی از آن است که هدف نهایی این نقشه، چیزی جز براندازی، فروپاشی و تجزیه ایران نیست. مهدی محمدی، تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است که دشمن در حال پیادهسازی یک استراتژی پیچیده و چندجانبه علیه ایران است. وی تاکید میکند که بر اساس شواهد، دشمن از تمام ابزارهای خود برای رسیدن به هدف اصلیاش یعنی براندازی، فروپاشی و تجزیه ایران استفاده میکند.
دشمن قصد دارد به فاز براندازی در داخل بازگردد
محمدی در این تحلیل خود در این باره افزود: دشمن در دو جنگ قبلی نتوانست به اهدافش برسد، بلکه این جنگها ایران را یکپارچهتر، منسجمتر و قویتر کرد. هیمنه نظامی آمریکا شکسته و شبکههای داخلی دشمن آسیب جدی دیدهاند.وی تصریح کرد: اکنون دشمن قصد دارد به فاز براندازی در داخل بازگردد و مهمترین هدفش در مقطع فعلی، جلوگیری از به ثبات رسیدن ایران در دوران رهبری جدید است. دشمن تصور میکرد با شهادت رهبر، نظام سیاسی ایران دچار فروپاشی میشود، اما غافل از آن بود که نظام شیعی مکانیسمهای درونی ترمیم خود را دارد.
این تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: دشمن نمیخواهد ایران در دوران رهبری جدید به ثبات برسد. برنامه دشمن شامل مجموعهای از اقدامات از جمله القای اختلاف داخلی، عملیات روانی، حملات سایبری به زیرساختها و حتی حمله نظامی محتمل است. همه این اقدامات بخشی از یک پارادایم بزرگتر برای بیثبات سازی و خفگی استراتژیک ایران در آغاز رهبری جدید است.دشمن هر سیگنال اختلافی را جدی میگیردمحمدی با هشدار نسبت به دامن زدن به اختلافات داخلی گفت: دشمن هر سیگنال اختلافی را جدی میگیرد و تلاش میکند ایران را به دو دسته موافقان و مخالفان مذاکره تقسیم کند. کسانی که در هفتههای اخیر به دشمن سیگنال ضعف و اختلاف دادند، باید پاسخگو باشند. این سیگنالها طمع دشمن را برای ضربه نظامی بیشتر کرده است.وی در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون زمان رقابتهای سیاسی داخلی نیست. دشمن مسلح و آماده ضربه زدن ایستاده است. هرگونه اختلافافکنی در رسانهها و حاکمیت، تردیدهای دشمن را برای آغاز ضربه نظامی برطرف میکند. باید هوشیار بود و به دشمن فرصت نداد. وی در ادامه به تشریح لایههای مختلف استراتژی ترکیبی دشمن علیه ایران پرداخت و هشدار داد: دشمن در مرحله دوم به دنبال ایجاد اختلال در کارکردهای حیاتی کشور است؛ از تشدید مشاجرات سیاسی و استعفاهای نمایشی گرفته تا حملات سایبری به زیرساختهایی مانند شبکه بانکی، پمپ بنزینها و قطعی برق
محمدی با اشاره به سخنان قبلی دشمن مبنی بر «روز قطع اینترنت در ایران توسط خودِ آنها»، گفت: مرحله سوم، جنگ اطلاعاتی و راهاندازی کمپینهای «دیساینفورمیشن» و ایجاد بحران اعتماد است. هدف، القای این باور که «هیچ تصمیمی بدون بیانیه دفتر رهبری قابل اعتماد نیست» و متهم کردن مسئولان به تمرد یا خیانت. این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: نباید افراد و مسئولان دیپلماسی را به خیانت متهم کرد؛ چراکه این بازی در زمین دشمن است.وی مرحله چهارم را ضربه مستقیم به زیرساختهای نفت، گاز، برق و پتروشیمی دانست و گفت: هدف دشمن سه چیز است؛ مصرف منابع و زمان کشور برای بازسازی، تضعیف توان دفاعی و مهمتر از همه، ایجاد نارضایتی عمومی در میان مردم.این تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: دشمن تردید دارد؛ چراکه میداند یک ضربه محدود از سوی آنها، پاسخ نامحدود از سوی ایران به همراه خواهد داشت و نمیتوانند دامنه جنگ را کنترل کنند. اما رژیم صهیونیستی به هیچ چیز جز انجام مأموریت خود اهمیت نمیدهد، حتی به جان مردم خودش.
تلاش برای احیای آشوبهای خیابانی محمدی درباره جنگ رسانهای پیشرو هشدار داد و گفت: از این به بعد دو صدا خواهید شنید، یکی میگوید «رهبری تسلیم شد، سازش کرد» و دیگری میگوید «رهبری چارهای جز تسلیم ندارد». به هر دوی این صداها مشکوک باشید، حتی اگر از گلوی من خارج شوند. اینها حنجرههای دشمنند.وی تأکید کرد: دشمن طی هفتهها یا ماههای آینده سعی در احیای آشوبهای خیابانی با بهانه مشکلات اقتصادی خواهد داشت. اما سه عامل مانع تحقق این نقشه میشود، یکی تبعیت کامل از رهبری، دوم حفظ انسجام سیاسی، و سوم حضور مردم در میدان. محمدی در پایان تأکید کرد: قطعا با هوشیاری و اتحاد، پیچیده ترین نقشههای دشمن نقش بر آب خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید