سه شنبه / ۲ تیر / ۱۴۰۵ Tuesday / 23 June / 2026
×
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی امروز از نامه کمیسیون کشاورزی مجلس به رئیس‌جمهور برای پرداخت سریع‌تر پول گندم کشاورزان خبر داد که دو ماه است پرداخت نشده است.
ورود مجلس به مطالبات گندمکاران از دولت

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «آسارا رسا»، مجید آنجفی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، گفت: «رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پی تأخیر پرداخت پول گندمکاران به رئیس‌جمهور نامه نوشته است.»

دو ماه است کشاورزان گندم خود را به دولت فروخته‌اند، اما به گفتهٔ آنها ریالی پول دریافت نکرده‌اند؛ در حالی که قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی تأکید می‌کند که پول کشاورز تا دو روز پس از تحویل باید پرداخت شود.

بر اساس اعلام منابع آگاه، ۸۳ هزار میلیارد تومان در جلسهٔ مشترک رئیس‌جمهور، سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد کشاورزی تأمین اعتبار شده و سازمان برنامه مکلف به پرداخت است، اما فعلا واکنشی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور در رسانه‌ها مطرح نشده است.

وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید «حتی یک روز هم حیاتی است، زیرا کشت بعدی به تأخیر می‌افتد و تولید سال آینده کاهش می‌یابد.»

۱.۸ میلیون تن گندم به ارزش ۹۰ هزار میلیارد تومان دولت از کشاورزان خریده است، این میزان حدود یک پنجم خرید تضمینی است که امسال پیش‌بینی شده دولت از کشاورزان بخرد.

منبع: فارس

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *