سه شنبه / ۲ تیر / ۱۴۰۵ Tuesday / 23 June / 2026
×
سخنگوی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا (ص) گفت: متأسفانه آمریکایی‌ها با بدعهدی‌های مکرر که در سابقه خود دارند همچنان به راهزنی و دزدی دریایی تحت عنوان به‌اصطلاح محاصره، ادامه می‌دهند؛ لذا، کنترل تنگه هرمز به حالت قبل برگشت و این تنگه راهبردی تحت مدیریت و کنترل شدید نیروهای مسلح قرار دارد.
قرارگاه خاتم‌الانبیا: کنترل تنگه هرمز به حالت قبل بازگشت

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «آسارا رسا»، سرهنگ دوم پاسدار ابراهیم ذوالفقاری سخنگوی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) گفت: جمهوری اسلامی ایران پیرو توافقات قبلی در مذاکرات صورت گرفته با حسن نیت با عبور تعداد محدودی از کشتی های نفتکش و تجاری از تنگه هرمز به صورت مدیریت شده موافقت کرد. ولی متأسفانه آمریکایی ها با بدعهدی‌های مکرر که در سابقه خود دارند همچنان به راهزنی و دزدی دریایی تحت عنوان به اصطلاح محاصره، ادامه می دهند. 

وی افزود: به همین دلیل کنترل تنگه هرمز به حالت قبل برگشت و این تنگه راهبردی تحت مدیریت و کنترل شدید نیروهای مسلح قرار دارد. سخنگوی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا خاطرنشان کرد: اعلام می‌دارد تا زمانی که آمریکا به محدودیت تردد شناورها از مبدا ایران به مقصد و از مقصد به مبدا ایران پایان ندهد، وضعیت تنگه هرمز به شدت کنترل و به حالت قبلی باقی می‌ماند.

 

منبع: فارس

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *