سه شنبه / ۲ تیر / ۱۴۰۵ Tuesday / 23 June / 2026
×
بیمه مرکزی در نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های بیمه، بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم حق‌بیمه وسایل نقلیه موتوری زمینی و ریلی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در مدت مشخص را ابلاغ کرد.
جرائم بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه بخشیده شد
  • کد نوشته: 3059
  • ۲۷ فروردین
  • 2 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • برچسب ها

    به گزارش آسارا رسا، در اجرای بند «۱-۸» دستورالعمل اصلاحی تعیین میزان، نحوه وصول، تخفیف، تقسیط و بخشودگی مبلغ موضوع بند «ب» ماده (۲۴) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه (مصوب سال ۱۳۹۵) و با توجه به موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی با پیشنهاد صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و تأیید رئیس‌کل بیمه مرکزی، این تصمیم به شرکت‌های بیمه ابلاغ شده است.

    بر اساس این ابلاغیه، به منظور همراهی و همدلی با مردم مقاوم ایران در جنگ تحمیلی اخیر و با هدف کاهش تبعات اجتماعی و اقتصادی ناشی از حوادث وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه، همچنین در راستای تسهیل خرید بیمه‌نامه اجباری شخص ثالث و حمایت از اقشار مختلف جامعه به‌ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر و ترویج فرهنگ بیمه، به مناسبت بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و روز معلم، صد درصد (۱۰۰ درصد) مبلغ جریمه مربوطه برای کلیه وسایل نقلیه موتوری زمینی و ریلی فاقد بیمه‌نامه، از روز شنبه مورخ ۱۴۰۵/۰۱/۲۹ لغایت پایان روز شنبه مورخ ۱۴۰۵/۰۲/۱۲ به مدت ۱۵روز، مشمول بخشودگی خواهد بود.

    گفتنی است؛ اعمال این بخشودگی صرفاً در صورت خرید بیمه‌نامه شخص ثالث با مدت اعتبار یک‌ساله برای وسایل نقلیه مشمول، امکان‌پذیر خواهد بود.

    منبع: ایسنا

    انتهای پیام

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *