به گزارش گروه علمی پایگاه خبری تحلیلی «آسارا رسا»، به نقل از رجیستر، پیامرسان داخلی دولت فرانسه با نام «تشپ» (Tchap) در یک حمله سایبری به خطر افتاده است. مهاجم سایبری اعلام کرد به دهها هزار حساب کاربری و صدها هزار پیام دسترسی پیدا کردهاست.
این حادثه در هفتم ژوئن و پس از شناسایی فعالیت مشکوک توسط آژانس ملی امنیت سایبری فرانسه، آشکار شد. دولت فرانسه ادعا کرده است که مهاجم تنها توانسته به اتاقهای گفتوگوی عمومی دسترسی پیدا کند. با این حال، فردی که مسئولیت حمله را برعهده گرفته، روایت متفاوتی ارائه میدهد.
این مهاجم گفته است با استفاده از مهندسی اجتماعی و سوءاستفاده از یک حساب کاربری معتبر در محیط آموزشی تشپ، به بیش از ۷۳ هزار حساب کاربری، حدود ۶۴۳ هزار پیام، نزدیک به ۶۰ هزار فایل رسانهای و صدها اتاق گفتوگو دسترسی یافته است. همچنین گفته شده برخی اطلاعات به اسناد دارای سطح دسترسی محدود دولت فرانسه مرتبط بودهاند.
تشپ پیامرسانی دولتی است که در سال ۲۰۱۹ راهاندازی شد و بر اساس پروتکل ماتریکس ساخته شده است.
منبع: فارس
انتهای خبر/
دیدگاهتان را بنویسید