سه شنبه / ۲ تیر / ۱۴۰۵ Tuesday / 23 June / 2026
×
اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکره اسلام آباد گفت: دیپلماسی هرگز پایان ندارد و دستگاه دیپلماسی برای تامین، حفظ و صیانت منافع ملی به کار خود ادامه می دهد.
بقائی: دیپلماسی ادامه دارد/ طولانی ترین مذاکره طی یکسال اخیر بین ایران و آمریکا
  • کد نوشته: 2904
  • ۲۳ فروردین
  • 1 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش آسارا رسا، بقائی در گفت و گوی تلویزیونی افزود: مذاکرات اسلام آباد (حدود ۲۴ ساعت ممتد) طولانی ترین مذاکره بین ایران و آمریکا طی یکسال اخیر بوده است.

    وی ادامه داد: در مذاکرات اسلام آباد موضوعات و شرایط بسیار پیچیده ای از جمله تنگه هرمز و منطقه اضافه شد، طبیعی بود که نمی شود انتظار داشت این موضوعات در حدود ۲۴ ساعت مذاکره حل شود.

    بقائی تصریح کرد: در این دوره از مذاکرات دو طرف در برخی زمینه ها به توافقات دست یافتند و در برخی زمینه ها از جمله تنگه هرمز و مسائل منطقه ای تفاوت و فاصله دیدگاه وجود داشت.

    وی ادامه داد: این مذاکرات بعد از ۴۰ روز جنگ و چند روز آتش بس نه در فضای بی اعتمادی بلکه در فضای بدگمانی برگزار شد.

    بقائی تصریح کرد: آمریکا با مشارکت رژیم اسرائیل طی ۹ ماه دو بار مرتکب تجاوز شده است.

    سخنگوی وزارت خارجه از دولت و مردم پاکستان، از شخص شهباز شریف ، عاصم منیر و اسحاق دار برای تلاش ها بی دریغ و مهمان نوازی قدردانی کرد.

    وی در پاسخ به این که آیا دیپلماسی به پایان رسید، گفت: دیپلماسی هرگز به پایان نمی رسد دستگاه دیپلماسی ابزاری برای تامین ، صیانت و حفظ منافع ملی است.

    وی در پایان گفت: رایزنی ها بین ایران ، پاکستان و کشورها دوست و همسایه دامه خواهد داشت.

    انتهای خبر/

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *