رئیس اندیشکده حکمرانی هوشمند با بیان اینکه دولت از اوایل زمستان ۱۴۰۴ با علم به قطعی بودن جنگ پیش از پایان سال، اقدام به حذف ارز ترجیحی به عنوان یکی از پازلهای آمادگی در برابر دشمن کرد، گفت: این اقدام ضمن حفظ منابع ارزشمند ارزی، هم اهرمهای فشار دشمن بر بازار داخلی را بی اثر و هم بازار را از نظارتهای سنگین انتظامی و امنیتی بی نیاز کرد.